השבוע: צפי לשלג בירושלים • העירייה: "היערכו למזג אוויר סוער"

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on השבוע: צפי לשלג בירושלים • העירייה: "היערכו למזג אוויר סוער"
    8:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאור התחזיות הצופות כבר השבוע שלג בעיר ירושלים, מנסה עיריית ירושלים, לפחות כעת – להראות את מאמציה והכנותיה לקראת הסופה הקרבה, וזאת לאחר שבשלג דאשתקד – הסופה הלבנה ריתקה את העיר כמה ימים, ללא יכולת מענה של העירייה.

    על פי מידע שפורסם על ידי העירייה: על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, לקראת אמצע השבוע הקרוב צפויה מערכת חורפית בדגש על רוחות חזקות, טמפרטורה נמוכה ועם סיכוי גבוה לשלג שיערם על הקרקע.

    גופי הביטחון קוראים לתושבי ירושלים להיערך מבעוד מועד לסופה הצפויה. מטה החרום העירוני משלים את היערכותו למזג אויר סוער וממליץ לתושבים לשמור על בטיחות, להיערך למזג האוויר הסוער ולהישמע להנחיות שיופצו באמצעי התקשורת השונים.

    העירייה ממליצה לתושבים לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור ולהצטייד באמצעי חימום לא מבוססי חשמל, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום ובמטען גיבוי לטלפונים סלולריים, להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות, ולהכין מלאי מזון בסיסי למספר ימים, כולל מים.

    בנוסף, מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה, או לעוף כמו עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.

    בעקבות לקחי השלג אשתקד וכחלק מהיערכות העירייה לחורף ולמזג אוויר סוער, בוצע בשטחים הציבוריים, בכל רחבי העיר, גיזום יזום של עצי שדרה, באופן מקצועי ומבוקר על ידי צוותי הגיזום של מחלקת הגננות.

    העירייה מבקשת מתושבי העיר לבדוק האם שכניהם זקוקים לסיוע או עזרה. בעת הצורך, המינהלים הקהילתיים יפעלו במתכונת חירום על-מנת לסייע לציבור בנושאי שגרת חיים (מספרי הטלפון של המינהלים הקהילתיים מפורסמים באתר העירייה).

    העירייה קוראת לציבור התושבים והמבקרים כי בעת ירידת שלג, יש להימנע מנסיעה בכבישים, אלא במקרי חירום ובהתאם להנחיות, להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים שנערם עליהם שגל בגובה מעל 10 ס"מ (מחשש לקריסה).

    כמו כן, ציבור התושבים והמבקרים מתבקש להישמע להוראות המשטרה המצילות חיים ולא לבצע נסיעות שאינן הכרחיות, על מנת לאפשר לצוותים העירוניים ולגורמי ההצלה לשמור על הצירים המרכזיים פתוחים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מתי ירד שלג?- באיזה ימים?